چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به ضرورت قرائت زیارت عاشورا توسط جوانان، گفت: این زیارت نامه دارای نورانیت بسیاری است که نشان دهنده برائت از دشمنان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی همزمان با شب اول ماه محرم،‌با حضور سوگواران عزای حسینی در مجتمع امام خمینی(ره)، با اشاره به این که قصه های قرآنی سمبلیک و نمادین نیست، اظهار داشت: متاسفانه برخی با ژست کارشناس دینی، مدعی شده اند که قصه های قرآن فرضی و برای بیان مثال است!

وی با انتقاد از کسانی که قصه آدم، حوا و شیطان را فرضی می دانند، تصریح کرد: داستان های غیرواقعی را می توانید در سریال ها و فیلم ها مشاهده کنید.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به اهداف بیان قصه های مختلف در قرآن، ابراز داشت: خداوند یقین دلی، عبرت آموزی، موعظه و تذکر را از دلایل بیان قصه ها در قرآن برای پیامبراکرم(ص)، عنوان کرده است.

قصه های قرآنی تبدیل به فیلم و سریال شوند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به تولیدات قصه های قرآنی در زمینه فیلم و سریال، یادآورشد: سریال حضرت یوسف پیامبر(ع) اثرات بسیار مثبتی را در جامعه داشت و اگر بقیه داستان های قرآن نیز به فیلم و سریال تبدیل شوند، اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان این که داستان حضرت یوسف(ع)، عبرت پاکدامنی و عفیف بودن را برای جوانان دارد، تصریح کرد: جوانان بهتر است به جای دانلود فیلم ها، سریال ها و مطالعه رمان ها، با قرآن مانوس شوند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر این که برای مسلمان شیعه خوب نیست که نتواند قرآن را بخواند، ابراز داشت: ائمه معصومین(ع) و یاران خالص آن ها با قرآن انس بسیاری داشتند. 

*ایستادگی یاران امام حسین(ع)، دنیا را تحت تاثیر قرار داد      

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر این که ایستادگی یاران حضرت سیدالشهدا(ع)، دنیا را تحت تاثیر قرار داده، تصریح کرد: یکی از علمای مسیحی در خصوص امام حسین(ع) گفت که "مزار اباعبدالله(ع) علامتی است که تا ابد کهنه نمی‌شود".

*تکفیری ها قدرت تشخیص ندارند

وی با بیان این که مسیحیان حضرت سیدالشهدا(ع) را تکریم می کنند، اما سلفی های جاهل، شیعیان امام حسین(ع) را ترور و قتل عام می کنند، ابراز داشت: تکفیری ها و وهابی ها که قدرت تشخیص حق و باطل را ندارند، به عزاداری شیعیان اباعبدالله(ع)، ایراد می گیرند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تاکید بر این که بیان حوادث عاشورا، دل ها را محکم می کند، تصریح کرد: باید شعائر دین را حفظ کرد و برگزاری مراسم سوگواری ائمه معصومین(ع)، حفظ دین است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که پیامبراکرم(ص)، مزد رسالت خود را مودت با خویشاوندان و اهل‌بیت(ع) دانسته‌اند، ابراز داشت: برگزاری مراسم های عزاداری و حفظ فرهنگ عاشورا از مصادیق مودت با اهل بیت(ع) است.

وی با تاکید بر این که لعن قاتلان امام حسین(ع) هم نشینی با پیامبر(ص) را به همراه دارد، خطاب به جوانان گفت: هر روز زیارت عاشورا را بخوانید؛ چرا که نورانیت بسیاری داشته و نشان دهنده برائت از دشمنان است.

انتهای پیام/                  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha